Aug 15, 2013

Change our intention

Aduh, aku memang cari penyakit ! DON'T CRY ! It is your fault. Stalk orang bagai. And then sedih. Tah pape lah kau !

Harini last paper. Yeay, tapi pintu hati aku macam terbukak nak study. Tapi macam malas. Entah lah wehh. I am not in neutral mood. Sometime hot, sometime cool.

I just have another 8 weeks to stay here my heaven. Takde tujuan lagi masa mula mula aku bukak tab untuk update ni. Tapi suddenly terkeluar satu idea.





Aku suddenly teringat pasal seorang kawan aku. Nama dia Muhammad Asyraf. Aku panggil dia Che. Kenal dia masa aku kerja dekat Parkson awal tahun ni. Ada satu malam masa aku tengah otp dengan dia. Entah macam mana keluar lah topik ni. ''Niat'''. Oh ya. Lupa. Dia sekarang belajar dekat UTM KL.

Aku pun tak ingat apa mula dia. Aku ingat tengah tengah je. Dia pergi belajar dekat UTM bukan untuk aim 4flat macam yang orang impikan dekat tempat belajar. Tapi dia dekat situ untuk menyelidik dan belajar. So, i have to change my intention here.

Aku ada niat untuk dapat 4flat dekat sini. And pengarah kolej aku pun suruh budak budak KMJ ni letak azam 4flat. So aku pun kena lah tukar niat aku. Kalau aku berniat untuk dapat 4flat tapi tak pernah faham apa yang aku belajar buat apa kan? And lagi satu. Niat nak ambik periksa bukan untuk dapat A. Tapi untuk menguji tahap otak kita. So, no need all the skop soalan yang belum tentu masuk tu. Sebab nanti habis je periksa kita pun lupa segalanya. Apa point kita belajar bertahun tahun kan? Sampai satu dekad. No wonder lah semua pun menganggur sekarang ni. Sebab tak boleh nak applikasikan apa yang dah belajar.

Alhamdulillah. Tamat lah sudah saya punya bebelan yang entah pape ni. Ni nak bagi random picture. Keep Calm and Look at My Pictures :)



No comments:

Post a Comment